Бажаєте прийти на тестове відвідування?
Це безкоштовно. Якщо Вашій дитині у нас сподобається, то ви можете її залишити навіть на декілька днів.
Зателефонуємо вам!
Отримайте безкоштовну консультацію нашого спеціаліста по телефону.
Про індивідуальний підхід
Розмова між новими учнями, які прийшли до нас із державної школи:

- Я всім друзям розказую яка хороша в нас школа, нехай приходять, вони ж просто не знають, що є така хороша школа, — говорить один хлопчик.

- Ні, ні, не треба розказувати, а то набіжать тут, я вже вчилася у класі де 36 дітей, досить. Мені подобається, що нас п'ятеро в класі, більше не треба, — відповіла дівчинка
Коли в класі до 10 дітей, можна говорити про індивідуальний підхід. Вчитель бачить кожну дитину, як вона почуває себе в цьому колективі, як їй даються знання, де їй потрібна допомога, а де краще не допомагати, а тільки спостерігати за процесом. УВАГА дорослого потрібна всім дітям. І коли їм радісно, і коли їх щось засмучує, і коли вони хочуть поділитися своїми успіхами, і якимись невдачами. І просто увага — коли ти важливий тільки тому, що ти Є.

А особливо в процесі засвоєння знань: і тим, хто швидко може все засвоювати, і тим, хто повільно, і тим, хто мислить нестандартно.

Побачити всі ці прояви у кожній дитині, організувати урок так, щоб всі працювали ефективно, і взагалі працювали. Хто робить швидко, щоб не підказували, або не видавали відповіді наперед, щоб в інших була можливість подумати, знайти рішення самому, мислити самому, висловити свою думку, а не повторювати за іншими.

І вчителю тут потрібна неабияка майстерність всім цим управляти, бути хорошим психологом і розуміти різні емоційні стани й настрої дітей на уроці. Бути уважним до деталей, щоб почути кожного та й самому бути в ресурсі. І не просто в ресурсі, а бути вчителем нового мислення: кожна дитина — це цілий світ, який не потрібно оцінювати чи ставити діагнози, чи висловлювати претензії, що не встигає, не вміє, неуважний, чи ще щось..
Так, це може робити один вчитель, коли в класі до 10 дітей, і це буде індивідуальний підхід..

Для батьків часто розуміння індивідуального підходу в іншому: це результати, а показник результатів — оцінки, кращі оцінки і бажання, щоб в дитини були знання тут і зараз, і щоб дитина була не гірша за інших. Причому не враховуючи багато факторів, які впливають на результат.

З цим і працюємо, з батьками, адже потрібно розуміти, що є ще такі речі як свій темп навчання. Якщо дитині щось дається важко — їй потрібен час і кропітка робота, як мінімум. Стабільний психоемоційний стан 24 години на добу. Також важливо який сон, яке спілкування, яке харчування? Чи є прогулянки й відпочинок? Чи є позитивне підкріплення дій дитини?
Та все ж, головне в цьому процесі — позитивне ставлення до навчання загалом і віра в дитину.

А коли над нею висять очікування батьків, претензії, страхи — тоді навчання для дитини перетворюється на тортури. І це може породжувати невпевненість в собі, недовіру до дорослих, небажання вчитися.

А потрібно навпаки, породжувати волю до спроб і жодна спроба не буває марною!

Індивідуальний шлях — це прийняття, що кожна дитина унікальна у своєму темпі життя, у своїх знаннях, талантах, у своїх реакціях, у своїй втомі та активностях, у потребах, у відпочинку.

А результат — це життя тут і зараз, це процес, це свій унікальний шлях!


Автор – Галина Мельник
Made on
Tilda